طبق جدیدترین گزارش سایت معتبر J.D.Power در بازار آلمان، دارندگان خودروهای سواری بالاترین نمره رضایتمندی را به محصولات میتسوبیشی دادهاند. این تحقیق که توسط J.D.Power آلمان و مجله Auto Test (از نشریات )انجام شده در بازه زمانی ۱۲ ماهه و از مالکین ۱۵ هزار خودروی مدل ۲۰۱۳تا ۲۰۱۵ در بازار آلمان صورت گرفته است، مالکینی که حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۳۶ ماه از تاریخ خرید خودرویشان گذشته باشد.
این گزارش که شامل ۱۷۷ایراد شایع در موتور، گیربکس، تریم داخلی، نشانگرها، کنترلرها، نویگشین، سیستم صوتی صندلیها، بخاری، کولر و… میشود، حداقل ۱۰۰ دستگاه از خودروهای یک مدل خاص هر برند را مورد بررسی قرار داده است.
طبق این گزارش از آنجایی که مشتریان آلمانی انتظار دارند خودروهایشان در سه سال اول مالکیت بدون نقص فنی و مشکل باشند، اگر در طول این مدت به دلیل کیفیت پایین قطعات یا مونتاژ خودرو مشکلاتی برای خودروهایشان بوجود بیاید، تاثیری مستقیم و منفی بر اعتماد آنها به خودرو و برند آن خواهد گذاشت.
بر اساس تحقیق J.D.Power از میان مشتریانی که هیچگونه مشکلی با خودروی خود نداشتهاند ۶۸ درصد قطعا خودرویشان را به دیگران توصیه خواهند کرد و ۵۵ درصد هم اعلام کردهاند که مجددا خودرویی از همان بِرَند را خریداری خواهند کرد و این در حالی است که از میان مشتریانی که حداقل 5 ایراد در خودرویشان وجود داشته تنها ۲۸ درصد اعلام کردهاند که برند سازنده خودروی خود را به دیگران توصیه خواهند کرد.
مشکلات خودروها معمولا به دو دسته تقسیمبندی میشود: دسته اول اشکالات و مواردی که در اثر درست کار نکردن یا خراب شدن یک قطعه یا سیستم در خودرو بوجود میآیند و دسته دوم هم مشکلاتی که در اثر ایرادات طراحی و مهندسی در خودرو وجود دارند.
درواقع دسته اول مشکلات-همانند مواردی که ممکن است برای یک تعویض یک لامپ یا باطری خودرو بوجود آید- توسط نمایندگیهای خدمات پس از فروش قابل حل بوده اما دسته دوم بدلیل ایرادات طراحی و یا مهندسی تولید، مواردی هستند که عموما قابل رفع نیستند. اشکالاتی همانند نفوذ بیش از حد صدای باد به داخل اتاق یا مشکلات مربوط به پیچیده بودن سیستم مالتی مدیا که کار با آن را برای کاربر(مالک) سخت میکند. نواقص و ایراداتی که تا انتها به همراه یک خودرو میمانند و بیشترین تاثیر منفی را بر ذهنیت مشتریان یک برند میگذارند.
اما ردهبندی بیشترین میزان رضایت در هر سگمنت به چه ترتیبی است؟ بر اساس بررسیهای صورت گرفته اشکودا با دو مدل فابیا و ساپرب بهترین میزان رضایت را از آن خود کرده و پس از آن هم به ترتیب: اپل با یک مدل آدام، کیا با مدل اسپورتیج جدید و تویوتا با مدل آئوریس در ردههای بعدی قرار گرفتهاند. این در حالی است که در ردهبندی کلی میتسوبیشی بیشترین میزان رضایت را از میان کلیه برندها بدست آورده است. طبق این گزارش خودروهای میستوبیشی با میانگین ۷۷ مورد ایراد از هر ۱۰۰ دستگاه در کلیه سگمنتها بهترین جایگاه را از میان تمام برندها کسب کردهاند. در رتبه دوم پژو با میانگین ۹۲ ایراد در هر ۱۰۰ خودرو و اشکودا با میانگین ۹۵ ایراد در هر ۱۰۰ دستگاه خودرو در رتبه سوم قرار دارد. در رتبههای چهارم و پنجم نیز به ترتیب برندهای ولوو و سئات قرار دارند!
بدین ترتیب از دید مشتریان سختگیر آلمانی میتسوبیشی با فاصله نسبتا زیادی نسبت به رتبه دوم و سوم در صدر آمار کمایرادترین برند ایستاده است و آرین موتور مفتخر است تا محصولات این برند را به عنوان نمایندگی رسمی آن برای هممیهنان عزیز ارائه میکند.
منبع خبر