BYD در میان با ارزشترین برندهای خودرویی در سال ۲۰۱۸ قرار گرفت
هر ساله موسسههای معتبر ارزیابی برند، لیستی از برندهای با ارزش و قابل اطمینان را منتشر میکنند که بر مبنای تحلیل و عملکرد برندها در بازه زمانی یک ساله است. یکی از قابل اعتمادترین موسسههای تحلیل و ارزیابی برندها، «برند فایننس» است که در ۲۰ شهر بزرگ جهان فعالیت دارد. لیست امسال این موسسه در حالی اعلام شد که «برند فایننس» عنوان کرد این فرایند نتیجه تحلیل و ارزیابی بیش از ۳۵۰۰ برند در سراسر جهان است. برندهایی که جایگاه آنها بسته به نوع فعالیت (صنعتی، ورزشی، تولیدی و...) بصورت جداگانه و در لیستهای مختلف ارزش آنها مورد بررسی قرار گرفته است. اما در لیست برندهای خودرویی کمپانی بیوایدی با ۲۱۱ درصد پیشرفت نسبت به سال ۲۰۱۷ بعد از برند استون مارتین در رده دوم حضور دارد. برای مقایسه جالب است بدانید برند اوپل نه تنها هیچ پیشرفتی در زمینه ارزش برند کسب نکرده، بلکه ۶۷ درصد نیز افت کرده است. از دیگر برندهای حاضر در این لیست میتوان به تسلا اشاره داشت که در سال جاری میلادی ۱۰۶ درصد یعنی یک دوم پیشرفت برند بیوایدی را بدست آورده است.
موسسه «برند فایننس» برند بیوایدی را ۳/۴ بیلیون دلار ارزشگذاری نموده و این در حالی است که برندهایی چون بنتلی، لامبورگینی، کدیلاک، مکلارن و مزراتی در ردههای پایینتری حضور دارند. شاید این پرسش وجود داشته باشد که ارزشگذاری برندها بر چه مبنایی انجام میگیرد؟ موسسه «برند فایننس» عنوان کرده است که شاخص قدرت برند (بیاسآی) مورد ارزیابی قرار گرفته و مبنای بیاسآی نیز بر اساس سهم سهامداران، عملکرد تجاری، میزان سرمایهگذاری و... است.