بررسی های کارشناسان و رسانه های اجتماعی تا چه میزان در خرید خودرو تعیین کننده هستند؟
خریداران خودرو به تبلیغات سنتی حتی از نمایشگاه های خودرو هم کمتر اعتماد دارند.
موسسه Crowdtap که در زمینه بازاریابی مردم-محور فعالیت می کند، با نظرسنجی از ۵۰۰ آقا و خانم خریدار خودرو در فوریه ۲۰۱۵، نقش نقدهای کارشناسی و رسانه های اجتماعی در رابطه با خرید خودرو بررسی کرده است.
خریداران خودرو در زمان خرید به دنبال بررسی های کارشناسی در فضای آنلاین و یا به صورت چاپی هستند.
- ۹۱ درصد خریداران خودرو پیشنهادهای دوستان یا اعضای خانواده را در زمان خرید لحاظ کرده اند.
- ۸۷ درصد عنوان کرده اند اظهارنظر دوستانشان در شبکه های اجتماعی در نظر آنها برای انتخاب سازنده خودرو و برند آن تاثیر گذاشته است.
- ۸۰ درصد آنها برای خرید به جای توصیه های فروشنده خودرو به سراغ شبکه های اجتماعی می روند.
آنها برای یافتن و تحقیق برای خرید خودروی مورد نظر خود به شبکه های اجتماعی اتکا می کنند.
- ۸۷ درصد آنها در مورد خودروی موردنظر خود در شبکه های اجتماعی تحقیق می کنند.
- ۶۸ درصد آنها خودرویی را که خریداری کرده اند در شبکه های اجتماعی یافته اند.
بررسی های کارشناسان و رسانه های اجتماعی تأثیرگذارترین و قابل اطمینان ترین مبنع برای اطلاعات خودرو عنوان شده اند.
خریداران پس از خرید خودرو خودرو علاقه دارند در مورد خریدشان در شبکه های اجتماعی صحبت کنند
- ۶۰ درصد آنها عکس خودرو خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند.
- ۴۵ درصد آنها در شبکه های اجتماعی درمورد خودرو خود مطلب می نویسند.
- ۴۴ درصد آنها در مورد خودروی خود در اینترنت نظر می دهند.
- ۳۴ درصد آنها در مورد سازنده خودروی خود در اینترنت نظر می دهند.
- ۳۴ درصد آنها در مورد فروشنده خودروی خود در اینترنت نظر می دهند.
- ۹۵ درصد آنها در مورد مدل یک خودروی فوق العاده یا یک سازنده خوب در شبکه های اجتماعی مطلب می گذارند.
منبع : crowdtap.com